مواد صنایع شیمیایی کارخانجات صنعتی – مواد اولیه صنایع بهداشتی

مهم‌ترین مواد اولیه مورد استفاده در محصولات آرایشی بهداشتی آنتی اکسیدان‌ها، امولسیفایرها، هیدرولات‌ها، عصاره‌های گیاهی، مواد مرطوب‌کننده، لایه بردارها و سورفاکتانت‌‌ها هستند.

امولسیفایر

امولسیفایرها با تغییر کشش سطحی باعث ایجاد یک مخلوط همگن بین آب و روغن می‌شوند وبافت یکنواختی در محصول ایجاد می‌کنند. از جمله امولسیفایرها میتوان به پلی سوربات، ستیل الکل، لاورث 4، پتاسیم ستیل سولفات اشاره کرد.

نگهدارنده ها

این ترکیبات از جمله موادی هستند که طول عمر محصول را افزایش و از رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها در بلند مدت جلوگیری می‌کند. از جمله رایج ترین این ترکیبات می‌توان به پارابن، بنزیل الکل، سالیسیلیک اسید، ستو استئاریل الکل، فرمالدهید و EDTA اشاره کرد.

غلظت دهنده های طبیعی

این ترکیبات شامل پلیمرهای جاذب آب هستند که ویسکوزیته محصول را افزایش می‌دهند.
از جمله می‌توان به هیدروکسی اتیل سلولز، صمغ زانتانگام و ژلاتین اشاره کرد.

غلظت دهنده‌های معدنی

این ترکیبات جاذب آب و روغن به منظور افزایش ویسکوزیته هستند، مانند منیزیم آلومینیوم سیلیکات، سیلیکا و بنتونایت.

غلظت دهنده‌های سنتزی

این ترکیبات عمدتا در لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده می‌شود. رایج ترین آنها، کربومر، پلیمر آکریلیک اسید، گلیسیرین مونو استئارات، ستیل پالمیتات و آمونیوم آکریلویل دی متیل تایورات هستند که توانای تشکیل ژل را نیز دارند.

نرم کننده ها

جهت جلوگیری از دست دادن آب در مواد آرایشی است که در لوسیون‌ها و سایر مواد استفاده می‌شود. مانند موم زنبور، روغن بادام تلخ و شیرین، روغن زیتون، روغن نارگیل، لانولین، روغن معدنی، وازلین، گلیسیرین، زینک اکسید، بوتیل استئارات.

شرکت مرسا تجهیز آزما با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تامین انواع مواد اولیه صنایع بهداشتی، آماده ارائه خدمات نوین و محصولات برتر به جامعه صنعت‌گران عزیزمان می‌باشیم. شما می‌توانید مواد اولیه صنایع آرایشی و بهداشتی را در اندازه و مقدار های مختلف سفارش بدهید.