لوازم مصرفی پزشکی – سرنگ

سرنگ و سر سوزن یکی از تجهیزات پزشکی بسیار پرکاربرد است. سرنگ وسیله‌ای استوانه‌ای شکل و توخالی است که در انتهای آن یک پیستون کشویی قرار دارد و برای تزریق یا خارج کردن مایع از بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سرنگ از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از محفظه پیستون، پیستون و گسکت. بر روی سرنگ سر سوزن قرار می‌گیرد.

 

انواع سرنگ

با توجه به تغییر نیازهای علم پزشکی، انواع متنوعی از سرنگ و سر سوزن ارائه شده است.
سرنگ لوئرلاک یا سرپیچی (سرپیچ دار)
سرنگ لوئراسلیپ یا فشاری (ساده)
سرنگ پیستون دار (سرنگ سه قطعه(
سرنگ بدون پیستون (سرنگ دوقطعه)
سرنگ‌های انسولین یک پارچه یا سر سوزن متصل
سرنگ‌های انسولین سر سوزن جدا
سرنگ گاواژ

 

انواع سایز سرنگ

سرنگ‌ها به غیر از اینکه از نظر شکل و ظاهر انواع گوناگون دارند از نظر میزان حجم و اندازه هم متفاوت هستند . عموما سرنگ‌ها را از نظر حجم با واحد سی‌سی می‌سنجند. اندازه‌های رایج سرنگ‌ها، اندازه 0.5 سی‌سی، ۱ سی‌سی، ۲ سی‌سی، ۳ سی‌سی، ۵ سی‌سی، ۱۰ سی‌سی، ۲۰ سی‌سی، ۳۰ سی‌سی و ۵۰ سی‌سی است.

 

سر سوزن

سر سوزن (needle) یک سوزن توخالی است که به سرنگ متصل می‌شود و به کمک آن می‌توان مایعات را به بدن وارد و یا از آن خارج کرد. سایز سر سوزن‌ها را از سه نظر می‌توان دسته‌بندی کرد: از نظر قطر، طول و رنگ. سر سوزن‌ها همه دارای سایز هستند که اصطلاحا به آن گیج نیز می‌گویند. طول سر سوزن متناسب با نوع تزریق تغییر می‌کند. رنگ سر سوزن متناسب با اندازه گیج و قطر خارجی آن است.

شرکت مرسا تجهیز آزما نماینده فروش انواع سرنگ های سها ، میبد ، ورید ، آوا ، شفا ، BD ، آماده ارائه خدمات به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و آزمایشگاهیان عزیز کشورمان می باشد.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.