لوازم مصرفی پزشکی – دستکش

انواع دستکش پزشکی به جلوگیری از انتقال عوامل شیمیایی و باکتریایی کمک می‌کنند. به طور کلی می توان دستکش های پزشکی را در دو دسته دستکش های معاینه و جراحی تقسیم بندی کرد.
دستکش های لاتکس
دستکش هایی بسیار کاربردی و پرطرفدار هستند. استفاده از این دستکش ها بسیار راحت است و از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند. این دستکش ها کاملا به دست افراد می چسبند و به همین دلیل هیچ محدودیتی برای مصرف کننده به همراه ندارند. این دستکش ها در دو نوع لاتکس پودری و بدون پودر طراحی شده اند.

دستکش های ونیل

از پلی وینیل کلرید ساخته شده اند و برخلاف دستکش های لاتکس، هیچ حساسیتی ایجاد نخواهند کرد. این دستکش ها نسبت به سایر انواع دستکش پزشکی از ضخامت بالاتری برخوردارند و دربرابر انواع اسیدها، الکل و مواد قلیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. دستکش های وینیل به طور کامل به دست نمی چسبند و به همین دلیل برای انجام کارهایی که به دقت بالایی نیاز داشته باشند انتخاب خوبی نیستند.

 

دستکش نیتریل

یکی دیگر از انواع دستکش پزشکی است که از ویژگی های مثبت زیادی برخوردار بوده و کاربردهای فراوانی دارد. جنس این دستکش به گونه ای است که هم در برابر حلال هی چربی و مواد شیمیایی مقاومت دارد، و هم به سختی دچار پارگی یا سوراخ شدن خواهد شد. میزان مقاومت این دستکش حدود سه برابر دستکش های لاتکس می باشد، اما حالت کشسانی و انعطاف پذیری آن کمتر است .

 

دستکش نایلونی

دستکش های کاملا شفاف و مقاومی هستند و در دسته دستکش های معاینه ای قرار دارند. این دستکش ها فاقد پودر و لاتکس می باشند و به همین دلیل به هیچ عنوان باعث حساسیت یا مشکلات پوستی نخواهند شد. ضخامت این دستکش ها کم است ولی از دقت لمس بسیار بالایی برخوردارند.

 

دستکش های جراحی

نوع خاصی از انواع دستکش های پزشکی هستند و برای جراحی و کاربردهای پزشکی حساس مورد استفاده قرار می گیرند. این دستکش ها با گاز اتیلن اکساید EO و اشعه گاما استریل شده اند. دستکش های جراحی برای استفاده راحت تر در انواع پودری، بدون پودر و کم پودر ساخته شده اند.

شرکت مرسا تجهیز آزما نماینده فروش انواع دستکش های حریر ایران ، ROYAL ، Top Gloves ، HD ، Medismart ، آماده ارائه خدمات به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و آزمایشگاهیان عزیز کشورمان می باشد.
با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.