دستگاه‌های کنترل کیفی – رفرکتومتر

دستگاه آزمایشگاهی است که جهت شناسایی و تشخیص درجه خالص بودن مواد آزمایشگاهی به کار برده می‌شود. این دستگاه محاسبات رفراکتومتری را با اندازه گیری ضریب شکست مواد (مایعات) انجام می‌دهد و تشخیص نوع، خلوص مواد و مقدار آنها مهم و با ارزش می‌باشد. کاربرد‌های رفرکتومتر در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی برای تعیین ضریب شکست، درصد غلظت و اندازه‌گیری بریکس محلول‌ها در حین و پس از پروسۀ تولید می‌باشد.

انواع رفرکتومتر

رفرکتومتر دستی یا چشمی

این رفرکتومترها که دارای خطای اندازه گیری ±1% بریکس می‌باشند به صورت یک استوانه هستند و در انتهای آن یک چشمی قرار دارد و با نگاه کردن درون چشمی می‌تواند نور بازتابی از سطح نمونه را بر روی نوار مدرج درون چشمی مشاهده نماید و از این طریق میزان غلظت نمونه محاسبه کرد.

رفرکتومتر پرتابل دیجیتال

این دستگاه تمامی مراحل تابش پرتو، اندازه‌گیری و اعلام نتیجه را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و برخلاف رفراکتومتر چشمی مدارات داخلی وظیفه تولید موج و ارسال آن و سپس بررسی پرتوی خروجی و قیاس این دو را بر عهده دارند. ویژگی مهم این دستگاه، دقت بالا در سنجش است.

رفرکتومتر رومیزی

دستگاه رفرکتومتر رومیزی یا شکست سنج دستگاهی کاربردی در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی است که می‌توان به کمک آن نوع ماده و غلظت و بریکس را اندازه‌گیری و تعیین نمود. رفرکتومتر رومیزی قابلیت اندازه‌گیری شکست نور همراه با پارامتر بریکس در محلول‌ها را دارد. بیشترین استفاده از دستگاه‌های رفرکتومتر رومیزی یا شکست سنج در کارخانه‌های قند برای اندازه‌گیری میزان غلظت مواد آن است.

شرکت مرسا تجهیز آزما نماینده فروش محصولات برند‌های Atago، Kruss، Milwaukee، HUIXIA آماده ارائه خدمات به اساتید، محققین و آزمایشگاهیان عزیز کشورمان می‌باشد.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.