دستگاه‌های عمومی آزمایشگاهی

اتوکلاو

برای استریل نمودن تجهیزات جراحی، تجهیزات آزمایشگاهی، و همچنین امور مربوط به داروسازی و .. مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه این قابلیت را دارد که جامدات، مایعات و همچنین تجهیزات مختلف در شکل ها و اندازه‌های گوناگون را استریل کند. اتوکلاوها در حجم، شکل و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع اتوکلاو

معمولا این دستگاه دارای سه کلاس است، این انواع معمولا بر اساس استریلیزاسیون و بسته به اینکه چه نوع وسایلی درون دستگاه قرار می‌گیرد طبقه بندی خواهند شد.

کلاس N:

این نوع کلاس هر نوع وسیله جامد را کاملا استریل خواهد کرد اما وسایلی که دارای پوشش هستند مانند پوشش پارچه‌ای و یا هر نوع پوشش کاغذی با این نوع کلاس به خوبی استریل نخواهند شد.

کلاس S:

وسایلی که جامد هستند و دارای پوشش هستند، وسایلی که دارای حفره بوده و همچنین پارچه ها را می‌تواند استریل کند. این نوع اتوکلاو معمولا دارای یک پمپ وکیوم است و از داشتن سیکل خشک کن نیز بهره می‌برد.

کلاس B:

هر نوع وسیله اعم از پوشش دار و بدون پوشش، پارچه، مواد نساجی… را می تواند استریل کند، این نوع دستگاه دارای پمپ وکیوم است.

ایمنی اتوکلاو

اجناس حاوی مواد خورنده، حلال‌ها، مواد فرار یا مواد رادیواکتیو را اتوکلاو نکنید.
قبل از استفاده، در داخل اتاق اتوکلاو مواردی را که باقی مانده رو بررسی کنید.
قبل از روشن کردن اتوکلاو از تمیز بودن آبکش تخلیه اطمینان حاصل کنید.
اطمینان حاصل کنید که واشر درب خراب نشده است، سالم و قابل انعطاف است.

وسایل قابل اتوکلاو

فلاسک کشت بافت، تجهیزات جراحی، شیشه آلات، نوک سمپلر
شرکت مرسا تجهیز ارائه دهنده بهترین و مدرن ترین انواع اتوکلاو می باشد.از جمله: اتوکلاو بیمارستانی، اتوکلاو دندانپزشکی، اتوکلاو آزمایشگاهی و هچنین توانسته برندهایی که سال ها امتحان خود را پس داده و دارای گواهی استاندارد، ایزو ۱۳۴۸۵ و ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت نامه کتبی یکسال می‌باشند رو ارائه کند. از جمله این برندها می‌توان به برندهایMEMMERT، BINDER ، MTOPS، و برند‌های داخلی کاوش مگا، فن آزما اشاره نمود.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.

انکوباتور

انکوباتور آزمایشگاهی دستگاهی است که به منظور رشد و نگهداری از کشت‌های میکروبی و کشت‌های سلولی به کار گرفته می‌شود. انکوباتور آزمایشگاهی دما، رطوبت و دیگر شرایط مانند میزان منواکسیدکربن (CO)، دی‌اکسیدکربن (CO2) و اکسیژن (O2) را برای رشد ارگانیسم‌های زنده، در حالت بهینه نگه‌می‌دارد.
این دستگاه یک محفظه بسته دارد که محیطی کاملا بسته را بوجود می‌آورد که مانع ورود و خروج دما و گازها می‌شود. انکوباتور آزمایشگاهی با استفاده از سنسورهای دمایی و هیترهای که قابلیت تنظیم و دمای محفظه را دارند در یک محدوده دمایی 60 تا 100 درجه دما را تغییر می‌دهند.

انواع انکوباتور آزمایشگاهی

  • انکوباتور معمولی

ظرفیت حجمی پایینی دارند و در دو مدل آنالوگ و دیجیتال موجود می‌باشد.

  • انکوباتور یخچال دار

از تجهیزاتی است که از چند درجه پایین تر از دمای محیط تا چند درجه بالاتر برای نمونه‌های که احتیاج به قرار گرفتن در محیط‌های متفاوت را دارند طراحی شده است.

  • انکوباتور آزمایشگاهی co2

این نمونه از تجهیزات هم توانایی کنترل دما و هم امکان کنترل رطوبت و pH محیط را با استفاده از گاز co2 دارد.

  • انکوباتور شیکر دار

در این نوع از انکوباتور ها علاوه بر کنترل دما توسط دستگاه، امکان به هم خوردن محلول به صورت دورانی وجود دارد.
شرکت مرسا تجهیز ارائه دهنده بهترین و مدرن ترین انواع انکوباتور می باشد و توانسته برندهایی که سال ها امتحان خود را پس داده و دارای گواهی استاندارد، ایزو ۱۳۴۸۵ و ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت نامه کتبی یکسال می‌باشند رو ارائه کند. از جمله این برندها می‌توان به برندهای MEMMERT، BINDER، Finetech و برند های داخلی کاوش مگا، فن آزما، بهسان اشاره نمود.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.

بن ماری

از کلمه bain marie به معنی حمام آب گرم می‌آید, دستگاهی است که دارای حوضچه‌ای استیل که با آب پر می‌شود و ظروف مختلف آزمایشگاهی درون آن قرار می‌گیرد. حرکت همرفتی گرما در آب از حرارت مستقیم شعله جلوگیری کرده و سبب ایجاد حرارت یکنواخت و قابل کنترل در آن می‌شود. بن ماری در آزمایشگاه‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، کلینیکی، صنایع غذایی و آموزشی کاربرد دارد.
محدوده دمایی فعالیت بن ماری معمولا در گستره ی دمای اتاق (25) تا 60 درجه است، برای دماهای بیش از 100 درجه ملزم به استفاده از یک درپوش با مشخصه‌های خاص می باشد. بن ماری ها معمولا در محدوده ظرفیت 2 تا 30 لیتر ساخته می‌شوند.

بن ماری جوش

این نوع از این دستگاه می‌تواند مایع درون خود را به نقطه جوش برساند. سپس سیال که در نقطه جوش قرار گرفته است، گرمای خود را به صورت تدریجی به ماده مورد نظر منتقل می‌کند.

نوع جوش و سرولوژی

این مدل می‌تواند آب درون خود را از دمای محیط به دمای صد درجه سلسیوس برساند و همچنین دردمای 37 درجه نگه دارد.
بن ماری سرولوژی با داشتن نمایشگر دیجیتال و سیستم PID دارای دقت دمایی بسیار بالایی می‌باشد.
در دمای 37 درجه سانتیگراد برای گرم نگه داشتن سرم و شیشه شیر کاربرد دارد.
در دمای 92 تا 96 درجه که نقطه جوش آب می‌باشد بعنوان بن ماری بخار استفاده می‌شود.
در دماهای 37 تا 96 هم به دلیل کنترل دقیق دما برای ذوب برخی محیط‌ها و مواد کاربرد دارد.

شرکت مرسا تجهیز ارائه دهنده بهترین و مدرن ترین انواع بن ماری آزمایشگاهی می‌باشد و توانسته برندهایی که سال ها امتحان خود را پس داده و دارای گواهی استاندارد، ایزو ۱۳۴۸۵ و ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت نامه کتبی یکسال می‌باشند رو ارائه کند. همچنین کارشناسان فروش شرکت شما را در خرید بن ماری آزمایشگاهی مناسب راهنمایی می‌فرمایند.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.

هود

جهت حفاظت از اپراتور آزمایشگاه و محیط آزمایشگاه از عوامل شیمیایی، میکروبی، بخارات اسیدی و سوزاننده‌ها و قلیا و سایر بخارات حاصل از فعل و انفعالات شیمیایی و یا حلال‌ها و مواد سرطان‌زا طراحی و ساخته شده است.

هود شیمیایی آزمایشگاهی

برای مکش دود و بخارات حاصل از آزمایش‌ها و احتراق مواد شیمیایی و انتقال این بخارات به بیرون از فضای آزمایشگاه کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هود ها دارای محفظه ای برای آزمایشات، فن جهت مکش و کابینتی برای نگهداری مواد شیمیایی است. این دستگاه هوای آلوده را به سمت سیستم تخلیه مرکزی خواهد برد و آن را به بیرون انتقال می‌دهد.

هودهای لامینار یا میکروبی

تهویه هوا جریان لایه ای در آزمایشگاه‌های کشت سلولی، مواد بیماری زا انسانی و مواد شدیداً سمی کاربرد دارد.
کلاس I از کارکنان آزمایشگاه در مقابل مواد بیماری زا محافظت می‌کنند و در موارد کار با عوامل بیولوژیک کم خطر یا میان خطر قابل استفاده هستند.
کلاس II مشابه تهویه های کلاس I هستند با این تفاوت که شرایط نمونه‌های موجود در کابینت ها را از نظر آلودگی کنترل می‌کنند.
کلاس III علاوه بر محافظت بیشتر کارکنان و کنترل آلودگی نمونه‌ها و داروها، در مورد عوامل بیولوژیک شدیداً خطرناک مورد استفاده می‌باشند.
انتخاب و خرید هود آزمایشگاهی نیز همانند دیگر تجهیزات آزمایشگاهی مستلزم توجه به نوع فعالیت محیط آزمایشگاهی می‌باشد تا بدین صورت بتوانند با ایجاد یک سیستم تهویه مناسب، عملکرد محیط را به حداکثر برساند.
شرکت مرسا تجهیز ارائه دهنده بهترین و مدرن ترین انواع هودهای آزمایشگاهی می‌باشد و توانسته برندهایی که سال ها امتحان خود را پس داده و دارای گواهی استاندارد، ایزو ۱۳۴۸۵ و ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت نامه کتبی یکسال می‌باشند رو ارائه کند. همچنین کارشناسان فروش شرکت شما را در خرید هود آزمایشگاهی مناسب راهنمایی می‌فرمایند.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.

سایر دستگاه های عمومی

دستگاه های عمومی آزمایشگاهی مختلفی در مراکز مورد استفاده قرار میگیرند. شرکت مرسا تجهیز توانسته اکثرا دستگاه آزمایشگاهی رو با توجه به گستردگی آزمایشات مراکز مختلف کنترل کیفی و تحقیقاتی ارائه دهد. انواع دستگاه عمومی مورد نیاز در آزمایشگاه‌ها که به صورت تخصصی تر مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل :

  • فور (آون )
  • کلنی کانتر
  • لوپ سوز
  • شوف بالن
  • کوره الکتریکی
  • هات پلیت مگنت
  • شیکر لوله
  • شیکر روتاتور
  • شیکر ارلن و بالن
  • آب مقطرگیرى
  • میکسر مکانیکی
  • رول میکسر هماتولوژی
  • دوش وچشم شوى اضطرارى
  • سینک های آزمایشگاهی
  • پمپ خلاء و سیستم فیلتراسیون

شرکت مرسا تجهیز ارائه دهنده بهترین و مدرن ترین انواع دستگاه‌های عمومی آزمایشگاهی می‌باشد و توانسته برندهایی که سال ها امتحان خود را پس داده و دارای گواهی استاندارد، ایزو ۱۳۴۸۵ و ایزو ۹۰۰۱ و ضمانت نامه کتبی یکسال می‌باشند رو ارائه کند.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.