دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق – Ph متر

Ph متر دستگاهی است که برای اندازه گیری میزان اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول استفاده می شود. به این خاصیت اسیدی یا قلیایی بودن، PH محلول نیز گفته می شود. در نتیجه، PH واحدی است که میزان اسیدی یا قلیایی بودن یک محلول را با آن معرفی می کنند. میزان پی اچ در یک بازه 0 تا 14 نشان داده می شود.
میزان PH یک ماده مستقیما با نسبت یون هیدروژن و یون هیدروکسیل آن ماده ارتباط دارد. اگر میزان یون هیدروژن از یون هیدروکسیل بیشتر باشد، ماده اسیدی بوده و میزان PH کمتر از 7 خواهد بود. اگر میزان یون هیدروکسیل از یون هیدروژن بیشتر باشد، ماده بازی بوده و میزان ph آن از عدد 7 بیشتر خواهد بود.

انواع PH متر

ph متر قلمی: این pH مترها ارزان، سبک و کوچک می باشند ولی دقت کمتری نسبت به نواع دیگر pH مترها دارند.
Ph متر پرتابل: بزرگ‌تر و گران‌تر می باشند. pH متر پرتابل این امکان را به کاربر می دهد که به راحتی حمل شود و از مکانی به مکان دیگر منتقل گردد.
PH متر رومیزی: این نوع pH متر دارای دقت بسیار بالاتری می باشد و برخی از آن‌ها قابلیت سنجش پارامترهای متعددی علاوه بر pH را نیز دارند. این نوع برخلاف موارد قبل قابلیت حمل‌ونقل را ندارد و باید در جای ثابتی قرار گیرند.
شرکت مرسا تجهیز آزما نماینده فروش محصولات برند های HACH، AZ، ADWA، Ohaus، Hanna، Milwaukee، Clean، WTW آماده ارائه خدمات به اساتید، محققین و آزمایشگاهیان عزیز کشورمان می باشد.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.