دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق – ترازو

وسیله‌ای جهت اندازه‌گیری دقیق برای وزن اجسام و مواد می‌باشد. ترازو آزمایشگاهی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی برای بیشتر آزمایشگاه‌ها به شمار می‌آید. این ترازو ها بدون خطا هستند و اکثرا دارای محفظه‌ی توزین بوده تا در زمان وزن کردن، هوای محیط ترازو در توزین خلل ایجاد نکند. در ترازوی آزمایشگاهی هر چه مقدار دقت بالاتر برود ظرفیت ترازو کاهش می‌یابد.

ترازو آزمایشگاهی آنالیتیکال

یک نوع ترازوی آزمایشگاهی است که معمولا به صورت محفظه دار برای جلوگیری از اثرات محیطی نظیر الکتریسیته ساکن و باد و جریان عادی هوای مکان‌های مسقف ساخته می‌شود. در اکثر انواع آنها کالیبراسیون یا تنظیم به صورت داخلی و خودکار طراحی شده که با راه‌اندازی دستگاه بدون نیاز به عملی خاص، کالیبراسیون به صورت خودکار انجام می‌پذیرد. این نوع ترازوی آزمایشگاهی با توجه به ظرفیت توزین تعیین شده دارای دقت سنجش 0.0001 گرم، 0.001 گرم، 0.01 گرم یا 0.1 گرم هستند.

ترازو رطوبت سنج

یک وسیله اندازه‌گیری آزمایشگاهی است که جهت تعیین رطوبت نسبی برای نمونه‌های کوچک مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درنسل جدید از ترازوهای رطوبت سنج لامپ هالوژن جایگزین المنت شده است که بدون نیاز به گرم شدن عملیات انتقال حرارت به وسیله اشعه مادون قرمز انجام داده می‌شود و آزمایش بلافاصله آغاز می‌گردد.
در انتخاب یک ترازوهای آزمایشگاهی باید مواردی مانند هزینه، دوام، قابلیت تکرار پذیری و طیف اندازه‌گیری را در نظر گرفت. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان و متخصصین ما تماس بگیرید.

شرکت مرسا تجهیز آزما نماینده فروش محصولات برند‌های A&D ژاپن، Kern آلمان، Radwag لهستان، Ohaus سوییس، BeL ایتالیا، Sartorius آلمان، آماده ارائه خدمات به اساتید، محققین و آزمایشگاهیان عزیز کشورمان می‌باشد.

با تکمیل فرم و ثبت سفارش، از قیمت و موجودی محصولات اطلاع حاصل فرمایید.